مطالب

از چینی‌های 2 متری امتیاز گرفتیم

صرآزادانی: از چینی‌های 2 متری امتیاز گرفتیم/ اسپانیا در تکواندو رشد کرده است

تکواندوکار تیم ملی گفت: گرفتن امتیاز مقابل تکواندوکاران چینی با 2متر قد کار بسیار دشواری بود، اما توانستیم این کار را انجام دهیم.

  •  

علیرضا نصرآزادانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد کسب نتایج تیم ملی در شانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی اظهار داشت: طی چند سال اخیر همه کشورها در تکواندو خیلی پیشرفت کرده‌اند، در این دوره از مسابقات کشور‌هایی مثل چین و اسپانیا با عملکردی که داشتند نشان دادند که در طول این چند سال حسابی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ما هم عملکرد خوبی داشتیم حتی تا فینال هم مبارزات خوبی را از خود به نمایش گذاشتیم، اما یکسری اشتباهات فردی وجود داشت که اگر می‌توانستیم یک مقدار با آرامش مبارزه کنیم قطعاً می‌توانستیم نتیجه بهتری کسب کنیم.

وی افزود: آشنا نبودن با این سیستم باعث می‌شد تا یک نفر مسئولیت چند نفر را در حین مبارزه به دوش بکشد. البته عدم بازبینی فیلم مبارزات هم یکی از دلایل شکست ما بود. داوران در آن شلوغی سالن مسابقه چندبار 3 امتیاز به کره‌ای‌ها دادند و همین موضوع باعث عقب افتادن ما شد.

تکواندوکار تیم ملی در ادامه گفت: فرزاد عبداللهی، مسعود حجی‌زواره در مقدماتی به تیم کمک کردند، اما در فینال به دلیل مصدومیت در بازی‌های حساس نتوانستند مبارزه کنند. جای عبداللهی در فینال واقعاً خالی بود و قطعاً اگر حضور داشت می‌توانست به تیم کمک کند. حجی زواره نیز به دلیل مصدومیت از ناحیه دست نتوانست در فینال مبارزه کند. یوسف کرمی همیشه با غیرت بازی می‌کند و نام او وزنه بزرگی برای تیم ملی است. وی در این رقابت‌ها توانست مبارزات خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

تکواندوکار تیم ملی در پاسخ به این سؤال که روس‌ها مقابل تیم ایران با کمترین اختلاف بازی را واگذار کردند، آیا تکواندوی آنها رشد کرده یا تیم ملی ضعیف شده است، گفت: روسیه مثل همیشه تیم خوبی را به این مسابقات اعزام کرده بود، آنها عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند. روسیه در المپیک مدال برنز کسب کرد و این نشان می‌دهد که حسابی در حال سرمایه‌گذاری روی تکواندو هستند. فکر می‌کنم ما در این سیستم نتوانستیم خودمان را جا بیاندازیم و آنها بهتر از ما با این روش جدید مبارزه کردند.

نصر‌آزادانی در پاسخ به این سؤال که چینی‌ها چطور آیا آنها نیز مثل روسیه رشد کرده‌اند که تیم ملی با کمترین اختلاف مقابل آنها به پیروزی رسید، اظهار داشت: چینی‌ها برای رشد تکواندوی کشورشان مربی کره‌ای استخدام کرده اند. آنها در این مسابقات پنج بازیکن داشتند که قد آنها نزدیک دو متر بود یعنی قد بلندترین بازیکن ما یک سروگردن از آنها کوتاه‌تر بود و گرفتن امتیاز مقابل چنین تکواندوکارانی کار بسیار دشواری بود، اما با تمام شرایطی که آنها داشتند ما از آنها امتیاز گرفتیم. البته از ضربات بالا ما نمی‌توانستیم امتیاز بگیریم و ناچار بودیم مدام با وارد کردن ضربه به پایین تنه امتیاز بگیریم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کادر فنی در پایان از عملکرد تیم ملی راضی بود یا خیر، خاطرنشان کرد: همه ما دوست داشتیم اول شویم، اما در پایان نایب ‌قهرمان شدیم. قطعاً برای کادر فنی این عنوان راضی‌کننده نبود.

نصرآزادانی در پایان عنوان کرد: کره همیشه یکی از رقیبان اصلی ما است. در برخی از مواقع آنها را شکست داده‌ایم و آنها نیز مقابل ما به پیروزی رسیده‌اند، اما ما باید تلاش کنیم تا از دیگر کشورها خیلی جلوتر باشیم. به هر حال همه چیز به پایان رسید و ما از امروز باید برای کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی که پیش رو داریم تلاش کنیم. امیدوارم بتوانیم حق واقعی خودمان را در مسابقات جهانی کسب کنیم.

نظر خود را اضافه کنید.

0 / 600 محدودیت حروف
متن شما باید بین 10 تا 600 حرف باشد
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

جامعه مجازی ورزشهای رزمی« جامعه مجازی ورزشهای رزمی »
عضو شوید و توانمندی های رزمی خود را ثبت کنی. عکسهای باشگاه و اطلاعات ورزشی رزمی خود و اساتیدتان را در اولین جامعه مجازی ورزشهای رزمی به اشتراک بگذارید. ورود به جامعه مجازی

جامعه مجازی ورزشهای رزمی«فروشگاه آنلاین محصولات رزمی»
جدیدترین فیلم های رزمی و آموزشی در فروشگاه ورزشهای رزمی، طرف قرار داد با پست جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب. http://razmavar.com/images/icon/post-ir.png http://razmavar.com/images/icon/shetab.png  ورود به فروشگاه اینترنتی

جامعه مجازی ورزشهای رزمی« معرفی فیلم های رزمی »
با جدیدترین فیلم های رزمی روز دنیا آشنا شوید ، داستان فیلم های رزمی روز دنیا را مطالعه و بررسی کنید  و فیلم هایی را که بازیگر رزمی مورد علاقه شما بازی کرده را بیابید   ورود به فیلم شناسی رزمی

 انجمن گفتگوی ورزشهای رزمی«انجمن گفتگوی ورزشهای رزمی»
در انجمن گفتگوی ورزشهای رزمی می توانید با دیگر هنرجویان و اساتید ورزشهای رزمی آشنا شوید و بحث و تبادل نظر کنید و از دانش و اطلاعات رزمی دیگران استفاده کنید . ورود به انجمن ورزشهای رزمی