مطالب

یکی از 3 سکو در مکزیک برای ایران است

 

 

 

نقيب‌زاده: يکي از 3 سکو در مکزيک براي ايران است/حريفانم بايد روي من حساب کنند

تکواندوکار وزن اول تيم ملي گفت: با پشتکاري که در بين ملي‌پوشان مي‌بينم صد درصد معتقدم که ما يکي از سه سکوي مسابقات قهرماني جهان را کسب خواهيم کرد.

نقيب‌زاده: يکي از 3 سکو در مکزيک براي ايران است/حريفانم بايد روي من حساب کنند


سيد احسان نقيب‌زاده تکواندوکار وزن اول تيم ملي اعزامي به مسابقات قهرماني جهان؛ سال 68 در شهر کرمانشاه به دنيا آمده و مشوقان اصلي او براي ورود به دنياي رزمي برادر و عمويش بوده‌اند، اما از 9 سالگي به صورت جدي اين رشته را زير نظر عليرضا و امير صفري به عنوان اولين مربيان خود آغاز کرده است.

نقيب‌زاده در دوران نوجواني عضو تيم‌هاي ذوب آهن اصفهان و هيئت تکواندوي کرمانشاه بوده و سابقه حضور در پنج دوره از مسابقات ليگ ‌برتر تکواندو را در ترکيب تيم‌هاي ملي حفاري و قوامين ناجا را نيز در کارنامه خود دارد. نقيب‌زاده براي اولين بار قرار است 19 تير ماه راهي مسابقات قهرماني جهان شود و 24 تير ماه بايد به عنوان اولين تکواندوکار ايراني در بيست‌ويکمين دوره از مسابقات قهرماني جهان وارد شياپ‌چانگ شود.


خبرنگار خبرگزاري فارس دقايقي را با او به گفت‌وگو پرداخته که در ادامه صحبت‌هاي او آمده است:

فارس: شرايط اردوها چند روز مانده به اعزام تيم ملي به مسابقات قهرماني جهان را چطور ارزيابي مي‌کني؟

خوشبختانه در کمتر از دو هفته مانده به اعزام تيم ملي به مسابقات قهرماني جهان همه چيز در اردوها منظم و آرام پيگيري مي‌شود. با برنامه‌ريزي که کادر فني انجام داده صبح‌ها تمرين بدنسازي و بعدازظهر تمرينات فني پيگيري مي‌شود.

فارس: شرايط آمادگي جسماني شما به چه صورت است؟

تا اين لحظه به لطف خدا از لحاظ بدني بهترين شرايط را دارم و فکر مي‌کنم کادر فني هم از شرايطم راضي باشد. تمام تمرکزم حضور و کسب بهترين نتيجه در مسابقات جهاني مکزيک است و مي‌خواهم مزد زحماتم را در طول اين چند ماه که در اردوها بوده‌ام را کسب کنم و با کسب مدال از کادر فني تشکر کنم.

فارس: تيم ملي با ترکيب کامل جوان راهي اين دوره از مسابقات مي‌شود و شما به عنوان يک تکواندوکار چقدر شانس کسب سکو را براي تيم ملي در مکزيک مي‌بيني؟

واقعا فدراسيون و کادر فني با مشکلات مالي شديدي که وجود دارد تلاش کردند تا بهترين شرايط در اردوها براي ما مهيا شود. هر چند که کم و کاستي‌هايي وجود داشته و دارد، اما با پشتکاري که در بين ملي‌پوشان وجود دارد بنده صد درصد معتقدم که ما يکي از سکوها را در مکزيک کسب خواهيم کرد.

فارس: ميثم باقري در اين مدت که در اردوها بوديد در وزن اول حضور داشت، چطور شد که به يک‌باره در وزن اول فيکس شدي؟

تا مرحله آخر انتخابي‌ها در وزن دوم حضور داشتم و بعد از اينکه در مرحله آخر با باقري در انتخابي درون اردويي مبارزه کردم کادر فني تصميم گرفت که در مسابقات قهرماني جهان در وزن اول وارد شياپ چانگ شوم. البته معتقدم در وزن اول تکواندوکاران زيادي در ايران وجود دارند و حتي ميثم باقري هم يکي از همان بهترين‌ها است. به هر حال قسمت اين بود که پس از چند سال حضور در اردوهاي تيم ملي به عنوان وزن اول راهي مسابقات قهرماني جهان شوم.

فارس: دوره‌ قبل هم در اردوي تيم ملي اعزامي به مسابقات قهرماني جهان حضور داشتي، اما چطور شد که به مسابقات جهاني اعزام نشدي؟

براي دومين بار است که در اردوهاي تيم ملي اعزامي به مسابقات قهرماني جهان حضور دارم. سال 2011 تيم ملي براي حضور در مسابقات قهرماني جهان  آماده مي‌شد و در آن مقطع رضا مهماندوست مسئوليت تيم را بر عهده داشت و در اردوها تا لحظه آخر حضور داشتم، اما به دليل مشکلات سربازي حضور در مسابقات جهاني را از دست دادم. متاسفانه به دليل مشکلات سربازي مسابقات مهمي مثل جام جهاني و بازي‌هاي آسيايي گوانگجو را از دست دادم، اما خوشحالم از اينکه سرانجام فيکس تيم ملي شدم.

 

فارس: پس قبول داري که با فيکس شدن در وزن اول تيم ملي کار سختي را پيش رو داري؟

ميثم باقري دوره قبل مدال برنز مسابقات قهرماني جهان را کسب کرده بود. در اين دوره من به جاي او تمام تلاشم را مي‌کنم تا بهترين نتيجه را براي تيم ملي کسب کنم. آرزويم اين است که بهترين مدال را در مکزيک کسب کنم تا مزد زحماتم را که از سال 86 در اردوها بوده‌ام، کسب کنم.

فارس: براي رسيدن به اين آرزو بايد شناخت خوبي از حريفانت داشته باشي، آيا شناختي از حريفانت در مسابقات جهاني داري؟

کره‌ جنوبي و تايلند از بهترين‌هاي وزن اول هستند که فيلم برخي از مبارزات تکواندوکاران آنها را تماشا کرده‌ام. البته کره‌اي‌ها هر دوره با نفرات جديدي در مسابقات جهاني شرکت مي‌کنند و اينطور نيست که با ديدن يک فيلم خيالم از بابت تکواندوکار آنها راحت باشد. دوست دارم کره‌اي‌ها و ديگر حريفانم روي من حساب کنند نه اينکه من روي تکواندوکار آنها حساب کنم.

فارس: صحبت‌ پاياني شما را مي‌شنويم؟

تيم ملي تکواندوي ايران با ترکيب 8 تکواندوکار جوان راهي اين دوره از مسابقات مي‌شود و در واقع هيچکدام از ما شانس حضور در مسابقات جهاني را تا به حال نداشته‌ايم. اميدوارم که به لطف خدا و دعاي مردم بتوانيم براي يک‌بار ديگر عنوان قهرماني در جهان را با اين تيم جوان کسب کنيم.

مهم‌ترين مدال‌هاي احسان نقيب‌زاده تکواندوکار وزن اول تيم ملي اعزامي به مسابقات قهرماني جهان به شرح زير است:

مدال نقره دانشجويان جهان در سال 2010(اسپانيا)

مدال نقره مسابقات غرب آسيا در سال 2010(عربستان)

مدال نقره مسابقات باشگاه‌هاي آسيا با تيم دانشگاه آزاد در سال 2011

مدال نقره تورنمنت کلاس A در سال 2013(اسپانيا)

بيست ‌و يکمين دوره مسابقات تکواندوي قهرماني جهان در حالي از 24 تير ماه به مدت هفت روز در کشور مکزيک شهر پوئبلا برگزار خواهد شد که تيم ملي ايران اين روزها تمرينات خود را به صورت منظم در خانه تکواندو زير نظر کادر فني پيگيري مي‌کند. تيم ملي تکواندو 19 تير ماه تهران را به مقصد فرانکفورت ترک خواهند کرد تا پس از آن از طريق آلمان راهي کشور مکزيک شوند.

تيم ملي تکواندو با ترکيب 8 تکواندوکار راهي اين رقابت‌‌ها خواهد شد که اسامي نفرات به شرح زير است.

وزن اول: سيد احسان نقيب‌زاده

وزن دوم: هادي مستعان

وزن سوم: محمد خمسه

وزن چهارم: بهنام اسبقي

وزن پنجم: مسعود حجي زواره

وزن ششم: اميد عميدي

وزن هفتم: مهدي خدابخشي

وزن هشتم: سجاد مرداني

مرتضي کريمي به عنوان سرمربي، هادي ساعي مدير فني، مرتضي سلطاني مربي، هادي افشار مربي بدنساز در بيست‌‌و‌يکمين دوره از مسابقات قهرماني جهاني هدايت تيم ملي را بر عهده خواهند داشت.

در بيستمين دوره مسابقات جهاني تکواندو تيم ملي ايران پس از 38 سال کره جنوبي را در مهد تکواندو مغلوب کرد. عليرضا نصر آزاداني و يوسف کرمي (مدال طلا)، فرزاد عبدالهي (نقره) و محمد باقري معتمد، کوروش رجلي و ميثم باقري (برنز)

همچنين رضا مهماندوست به عنوان بهترين سرمربي جهان انتخاب شد. تيم ملي تکواندوي ايران در سال 2011 براي اولين بار عنوان قهرماني را کسب کرد و تا پيش از آن تنها 5 دوره عنوان نايب قهرماني رقابت‌ها را کسب کرده بود.

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0 / 600 محدودیت حروف
متن شما باید بین 10 تا 600 حرف باشد
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

جامعه مجازی ورزشهای رزمی« جامعه مجازی ورزشهای رزمی »
عضو شوید و توانمندی های رزمی خود را ثبت کنی. عکسهای باشگاه و اطلاعات ورزشی رزمی خود و اساتیدتان را در اولین جامعه مجازی ورزشهای رزمی به اشتراک بگذارید. ورود به جامعه مجازی

جامعه مجازی ورزشهای رزمی«فروشگاه آنلاین محصولات رزمی»
جدیدترین فیلم های رزمی و آموزشی در فروشگاه ورزشهای رزمی، طرف قرار داد با پست جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب. http://razmavar.com/images/icon/post-ir.png http://razmavar.com/images/icon/shetab.png  ورود به فروشگاه اینترنتی

جامعه مجازی ورزشهای رزمی« معرفی فیلم های رزمی »
با جدیدترین فیلم های رزمی روز دنیا آشنا شوید ، داستان فیلم های رزمی روز دنیا را مطالعه و بررسی کنید  و فیلم هایی را که بازیگر رزمی مورد علاقه شما بازی کرده را بیابید   ورود به فیلم شناسی رزمی

 انجمن گفتگوی ورزشهای رزمی«انجمن گفتگوی ورزشهای رزمی»
در انجمن گفتگوی ورزشهای رزمی می توانید با دیگر هنرجویان و اساتید ورزشهای رزمی آشنا شوید و بحث و تبادل نظر کنید و از دانش و اطلاعات رزمی دیگران استفاده کنید . ورود به انجمن ورزشهای رزمی