مطالب

اسبقی: از گربه سیاه ایرانی‌ها ترسی ندارم

اسبقی: از گربه سیاه ایرانی‌ها ترسی ندارم/ امیدوارم مکزیک برای ما خوش یمن باشد

تکواندوکار وزن چهارم تیم ملی گفت: ترسی از سروت تازگل تکواندوکار تیم ملی ترکیه ندارم و دوست دارم در اولین دیدار مقابل او وارد شیاپ چانگ شوم.
خبرگزاری فارس: اسبقی: از گربه سیاه ایرانی‌ها ترسی ندارم/ امیدوارم مکزیک برای ما خوش یمن باشد

به گزارش خبرگزاری فارس، بهنام اسبقی متولد سال 65 در تهران و مدعی است که الفبای تکواندو را از سن پنج سالگی از پدرش آموخته است. اسبقی یک دوره سابقه حضور در اردوی نوجوانان را در سال 82 در کارنامه دارد، اما شانس اعزام به مسابقات با تیم نوجوانان را نداشته است. سال گذشته در اردوهای تیم ملی اعزامی به مسابقات جام جهانی حضور داشته اما با مصدومیتی که برای او در اردوها رخ داده است شانس ملی پوش شدن را از دست داده است. در واقع اسبقی برای اولین بار  شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی را بدست آورده است.


خبرنگار خبرگزاری فارس دقایقی را با او به گفت‌وگو پرداخته که در ادامه صحبت‌های او را می خوانید:

فارس: مثل دیگر نفرات برای اولین بار است که شانس اعزام به مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرده ای. مشکلی نداری؟

بله،‌ برای اولین بار است که به عنوان ملی پوش راهی مسابقات جهانی می‌شوم و امیدوارم به آرزویم که کسب مدال است برسم. البته سال گذشته در اردوهای المپیک و اردوهای اعزامی به مسابقات جام جهانی بودم، اما مصدومیتی که برایم رخ داد باعث شد تا شانس اعزام به مسابقات جام جهانی را از دست بدهم.

فارس: گویا یکی از حریفانت در مسابقات جهانی مکزیک مارتین استامپر تکواندوکار انگلیسی است که یک بار هم با او در تورنمنت اسپانیا مبارزه کرده‌ای؟

بله، مارتین استامپر تکواندو‌کار انگلیسی یکی از حریفان من در رقابت‌های جهانی است که در تورنمنت اسپانیا تا ثانیه‌های آخر با نتیجه تساوی سه بر سه با او در حال مبارزه کردن بودم که یکباره نمی‌دانم که چطور شد داوران یک امتیاز به او دادند و باعث شکستم شدند. البته او تکواندو‌کار بسیار خوبی است و در المپیک لندن جزو چهار نفر اول بود، اما با تمام این افتخاراتش برای شکست او برنامه ریزی کرده‌ام.

فارس: چند سالی است که سروت تازگل تکواندوکار ترکیه‌ای به گربه سیاه وزن چهارم برای ایرانی ها تبدیل شده است. ترسی از مبارزه با او نداری؟

نه ترس دارم، نه استرس. خیلی دوست دارم در اولین دیدار با او مبارزه کنم. البته از حریفانی که در وزن چهارم حضور دارند شناختی ندارم و اصلا برایم مهم نیست که چه کسی در وزن چهارم حضور خواهد داشت.

فارس: برای شکست تکواندو‌کار ترکیه‌ای از تجربیات محمد باقری معتمد استفاده کرده‌ای؟

فیلم مبارزات محمد باقری معتمد با تکواندوکار ترکیه‌‌ای را بارها تماشا کرده‌ام و فکر می‌کنم این موضوع خیلی به من کمک خواهد کرد. فیلم مبارزات تکواندو‌کار تیم ملی اردن و حتی روح‌الله نیک‌پا هوگوپوش المپیکی تیم ملی افغانستان را نیز تماشا کرده‌ام. هر چند که فیلم تکواندوکاران سرشناس را بارها آنالیز کرده‌ام، اما معتقدم نفرات سرشناس خیلی خطرناک نیستند و باید از گمنام‌ها همیشه ترسید.

فارس: چه نتیجه‌ای را برای تیم ملی در بیست و یکمین دوره از مسابقات جهانی پیش بینی می‌کنی؟

از روز اول که وارد اردوها شدیم همه ما برای رسیدن تیم ملی به بهترین سکو همدل شده‌ایم. امیدوارم مکزیک برای تکواندوی ایران خوش یمن باشد تا بهترین نتیجه برای تکواندوی ایران رقم بخورد.

فارس: برای وزن چهارم چه پیش بینی داری؟

من تنها به مدال طلا فکر می‌کنم. تا به اینجای کار که در اردوها حضور داشته‌ام عملکرد خوبی از خود نشان داده‌ام و با توجه به اینکه معتمد نقره دوره قبل مسابقات را کسب کرده من هم وظیفه ام سنگین تر است و باید برای رسیدن به بهترین مدال تلاش کنم.

فارس: مدت‌هاست که شاگرد مرتضی کریمی هستی!

از سال 80 شاگرد مرتضی کریمی بوده‌ام و شناخت خوبی از وی دارم. البته با مرتضی سلطانی در تیم ناجا تمرین کرده‌ام و او را نیز به خوبی می‌شناسم. تلاشم این است که با کسب بهترین نتیجه مزد زحمات مربیانم را بدهم.

فارس: شرایط اردوهای تیم ملی در این مدت رضایت بخش بوده؟

اوایل امکانات کم بود، اما در ادامه فدراسیون با تمام مشکلات مالی که داشت شرایط را برای ما مهیا کرد. ما هم با تمام این کم و کاستی‌ها به دنبال هدفمان هستیم.

 

بهنام اسبقی تکواندوکار وزن چهارم تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرمانی مدال طلای تورنمنت تونس را در کارنامه خود دارد.

بیست ‌و یکمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در حالی از 24 تیرماه به مدت هفت روز در کشور مکزیک شهر پوئبلا برگزار خواهد شد که تیم ملی ایران این روزها تمرینات خود را به صورت منظم در خانه تکواندو زیر نظر کادر فنی پیگیری می‌کند. تیم ملی تکواندو 19 تیر ماه تهران را به مقصد فرانکفورت ترک خواهد کرد تا پس از آن از طریق آلمان راهی کشور مکزیک شود.

تیم ملی تکواندو با ترکیب 8 تکواندوکار راهی این رقابت‌‌ها خواهد شد که اسامی نفرات به شرح زیر است:

وزن اول: سید احسان نقیب‌زاده

وزن دوم: هادی مستعان

وزن سوم: محمد خمسه

وزن چهارم: بهنام اسبقی

وزن پنجم: مسعود حجی زواره

وزن ششم: امید عمیدی

وزن هفتم: مهدی خدابخشی

وزن هشتم: سجاد مردانی

مرتضی کریمی به عنوان سرمربی، هادی ساعی مدیر فنی، مرتضی سلطانی مربی و هادی افشار مربی بدنساز در بیست‌‌و‌یکمین دوره از مسابقات قهرمانی جهانی هدایت تیم ملی را بر عهده خواهند داشت.

در بیستمین دوره مسابقات جهانی تکواندو تیم ملی ایران پس از 38 سال کره جنوبی را در مهد تکواندو مغلوب کرد. علیرضا نصر آزادانی، یوسف کرمی و فرزاد عبداللهی (مدال طلا)، محمد باقری معتمد (مدال نقره)، کوروش رجلی و میثم باقری (برنز)

همچنین رضا مهماندوست به عنوان بهترین سرمربی جهان انتخاب شد. تیم ملی تکواندوی ایران در سال 2011 برای اولین بار عنوان قهرمانی را کسب کرد و تا پیش از آن تنها 5 دوره عنوان نایب قهرمانی رقابت‌ها را کسب کرده بود.

نظر خود را اضافه کنید.

0 / 600 محدودیت حروف
متن شما باید بین 10 تا 600 حرف باشد
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

جامعه مجازی ورزشهای رزمی« جامعه مجازی ورزشهای رزمی »
عضو شوید و توانمندی های رزمی خود را ثبت کنی. عکسهای باشگاه و اطلاعات ورزشی رزمی خود و اساتیدتان را در اولین جامعه مجازی ورزشهای رزمی به اشتراک بگذارید. ورود به جامعه مجازی

جامعه مجازی ورزشهای رزمی«فروشگاه آنلاین محصولات رزمی»
جدیدترین فیلم های رزمی و آموزشی در فروشگاه ورزشهای رزمی، طرف قرار داد با پست جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب. http://razmavar.com/images/icon/post-ir.png http://razmavar.com/images/icon/shetab.png  ورود به فروشگاه اینترنتی

جامعه مجازی ورزشهای رزمی« معرفی فیلم های رزمی »
با جدیدترین فیلم های رزمی روز دنیا آشنا شوید ، داستان فیلم های رزمی روز دنیا را مطالعه و بررسی کنید  و فیلم هایی را که بازیگر رزمی مورد علاقه شما بازی کرده را بیابید   ورود به فیلم شناسی رزمی

 انجمن گفتگوی ورزشهای رزمی«انجمن گفتگوی ورزشهای رزمی»
در انجمن گفتگوی ورزشهای رزمی می توانید با دیگر هنرجویان و اساتید ورزشهای رزمی آشنا شوید و بحث و تبادل نظر کنید و از دانش و اطلاعات رزمی دیگران استفاده کنید . ورود به انجمن ورزشهای رزمی