مطالب

تکواندوکار وزن هفتم تیم ملی گفت: کار سختی در مسابقات جهانی دارم و باید از عنوان قهرمانی یوسف کرمی دفاع کنم اما در مکزیک بهترین مبارزاتم را خواهید دید.

مهدی خدابخشی متولد اول اردیبهشت سال 1370 است که تکواندو را از 15 سالگی در اسلامشهر زیر نظر پدرش به عنوان مربی آغاز کرده است. خدابخشی در حال حاضر ساکن استان کرج و حدود یکسال است که در اردوهای تدارکاتی تیم ملی بسر می‌برد. وی دانشجوی رشته تربیت بدنی در مقطع کاردانی است. خدابخشی مدت دو سال نیز عضویت در  تیم نوجوانان را در کارنامه ورزشی خود دارد. بازیکن وزن هفتم تیم ملی تکواندو که سال گذشته فنی ترین تکواندوکار لیگ برتر شناخته شده 2 سال در باشگاه مقاومت و 2 سال هم در تیم قوامین ناجا عضویت داشته است.

خبرنگار خبرگزاری فارس دقایقی را با او به گفت‌وگو پرداخته که در ادامه صحبت‌های او را می خوانید:

فارس: از اردوهای تیم ملی و شرایط بازیکنان برایمان بگو.

حدود 6 ماه است که در اردوهای تیم ملی برای حضور در بیست و یکمین دوره از رقابت‌های جهانی حضور دارم. این روزها با نزدیک شدن به روز مسابقات تمرینات بسیار خوبی را مربیان تیم ملی در نظر گرفته‌اند. تیم جوان و با انگیزه‌ای داریم و هم قسم شده ایم که بهترین نتیجه را در این دوره از مسابقات جهانی کسب کنیم.

فارس: جایگزین یوسف کرمی شدن چه حسی دارد؟

کار سختی دارم چون به عنوان جانشین یوسف کرمی غیر از مدال طلا به چیز دیگری فکر نمی‌کنم. باید از عنوان یوسف کرمی دفاع کنم. برای اولین بار است که رقابت های جهانی را تجربه خواهم کرد و فعلا آمادگی نسبی دارم و تا روز مسابقه این آمادگی به حد مطلوب خواهد رسید. با برنامه ای که دارم امیدوارم قهرمان شوم.

فارس: در این مدت که در اردوها هستی کادر فنی از عملکردت راضی است؟

ابتدا در مسابقات انتخابی توانایی‌هایم را نشان دادم و پس از آن در با اعتماد کادر فنی فیکس تیم ملی شدم. امیدوارم با کسب مدال جواب اعتماد کادر فنی را در مکزیک بدهم.


 

فارس: از حریفانت چه شناختی داری؟

از حریفان ایتالیایی و انگلیسی ام که هر دو در المپیک مدال گرفته اند شناخت کافی دارم، اما شرایط سایر رقیبانم را نمی‌دانم. با محمد لوتالو انگلیسی در تورنمنت اسپانیا مبارزه کردم و بازی او را می شناسم، اما امیدوارم در مکزیک بهتر از اسپانیا مسابقه دهم.

فارس: بعد از مکزیک برنامه ات چیست؟

بعد از شرکت در پیکارهای جهانی مکزیک، تلاش می کنم در بازی های آسیایی اینچئون کره چنوبی شرکت کنم و امیدوارم بتوانم با ارائه بازی‌های شایسته خود را به مربیان تیم ملی اثبات کنم.

فارس: چه خواسته ای از مسئولان ورزش داری؟

تکواندو تنها رشته است که ماندگاری اش در المپیک ثابت شده و برای سه سال بعد هم تعداد سهمیه ها از دو وزن مردان به چهار وزن افزایش خواهد داشت بنابراین امیدوارم مسئولان توجه بیشتری به این رشته مدال آور داشته باشند.

مهم‌ ترین مدال‌های مهدی خدابخشی تکواندوکار وزن هفتم تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان به شرح زیر است:

مدال طلای مسابقات 2012 ارتش های جهان در ویتنام

مدال نقره تورنمنت بین المللی 2011 صربستان

طلای جام 2011 فجر در ارومیه

طلای تورنمنت 2013 تونس و نقره تورنمنت 2013 اسپانیا

نظر خود را اضافه کنید.

0 / 600 محدودیت حروف
متن شما باید بین 10 تا 600 حرف باشد
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

جامعه مجازی ورزشهای رزمی« جامعه مجازی ورزشهای رزمی »
عضو شوید و توانمندی های رزمی خود را ثبت کنی. عکسهای باشگاه و اطلاعات ورزشی رزمی خود و اساتیدتان را در اولین جامعه مجازی ورزشهای رزمی به اشتراک بگذارید. ورود به جامعه مجازی

جامعه مجازی ورزشهای رزمی«فروشگاه آنلاین محصولات رزمی»
جدیدترین فیلم های رزمی و آموزشی در فروشگاه ورزشهای رزمی، طرف قرار داد با پست جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب. http://razmavar.com/images/icon/post-ir.png http://razmavar.com/images/icon/shetab.png  ورود به فروشگاه اینترنتی

جامعه مجازی ورزشهای رزمی« معرفی فیلم های رزمی »
با جدیدترین فیلم های رزمی روز دنیا آشنا شوید ، داستان فیلم های رزمی روز دنیا را مطالعه و بررسی کنید  و فیلم هایی را که بازیگر رزمی مورد علاقه شما بازی کرده را بیابید   ورود به فیلم شناسی رزمی

 انجمن گفتگوی ورزشهای رزمی«انجمن گفتگوی ورزشهای رزمی»
در انجمن گفتگوی ورزشهای رزمی می توانید با دیگر هنرجویان و اساتید ورزشهای رزمی آشنا شوید و بحث و تبادل نظر کنید و از دانش و اطلاعات رزمی دیگران استفاده کنید . ورود به انجمن ورزشهای رزمی