مطالب

بیست‌ و یکمین دوره از مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در حالی از ۲۴ تیرماه به میزبانی مکزیک آغاز خواهد شد که طبق آخرین آمار ۸۷۱ هوگوپوش در این رقابت‌ها وارد شیاپ چانگ خواهند شد.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در شرایطی از 24 تیرماه در شهر پائوبلا مکزیک آغاز می شود که طبق اعلام کمیته برگزار کننده بازی‌ها 871 تکواندوکار از سراسر جهان برای کسب نشان‌های این پیکارها به دیدار هم خواهند شتافت.

در بخش مردان 529 ورزشکار در این دوره رقابتها حضور دارند که بر اساس آمار ارائه شده، وزن چهارم با 85 نفر شلوغ ترین وزن مسابقات جهانی بحساب می آید. وزن پنجم با 74، وزن دوم با 73 و وزن سوم با 72 متقاضی بیشتر از سایر اوزان شرکت کننده دارد.

وزن ششم با 62، وزن اول با 59 و وزن هفتم با 54 ورزشکار در ردیف بعدی قرار دارند، ضمن اینکه وزن هشتم با 50 شرکت کننده کم متقاضی ترین وزن بخش مردان در جام بیست و یکم جهان است.

بر اساس این گزارش، در بخش بانوان که 342 نفر برای رقابتهای جهانی نام نویسی کردند، وزن چهارم با 57 تکواندوکار بیشترین شرکت کننده را دارد و وزن سوم با 53 متقاضی در ردیف دوم شلوغ ترین وزنها قرار دارد.

وزن دوم با 49، اوزان اول و پنجم با 42، اوزان ششم و هفتم با 34 و وزن هشتم با 31 نفر در ردیف بعدی قرار دارند.

طبق برنامه، مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در سال 2013 از روز 24 تیرماه(15 جولای) با برگزاری مبارزات اوزان 46- کیلوگرم بانوان و 58- کیلوگرم مردان آغاز می شود که فریده رشیدی و هادی مستعان نمایندگان کشورمان خواهند بود.

رقابت‌های اوزان 49- کیلوگرم بانوان و 74- کیلوگرم مردان نیز 25 تیرماه(16 جولای) انجام خواهد شد.

ایران در دومین روز بازی‌های جهانی در بخش بانوان نماینده ندارد، اما در بخش مردان مسعود حجی زواره کاپیتان تیم ملی به دیدار حریفان خود می رود.

تکواندوکاران دو وزن 67- کیلوگرم بانوان و 68- کیلوگرم مردان 26 تیرماه به مصاف رقبای خود می روند. شکرانه ایزدی در بخش بانوان و بهنام اسبقی در بخش مردان نمایندگان تکواندو ایران در این روز هستند.

در چهارمین روز یعنی 27 تیرماه تکواندوکاران اوزان 53- و 73+ کیلوگرم بانوان و 54- کیلوگرم مردان رقابتهای خود را برگزار می کنند. در این روز پریسا قربانی و سید احسان نقیب زاده برای مبارزه به روی شیاپچانگ می روند.

جمعه 28 تیرماه مبارزات وزن 73- کیلوگرم بانوان و اوزان 87- و 87+ کیلوگرم مردان انجام می شود. مهدی خدابخشی و سجاد مردانی دو تکواندوکار کشورمان هستند که دست حریفان شان را برای مبارزه می فشارند.

شنبه 29 تیرماه تکواندوکاران اوزان 57- کیلوگرم بانوان و 63- کیلوگرم مردان به مصاف هم خواهند رفت. سوسن حاجی پور به عنوان کاپیتان تیم ملی بانوان و محمد خمسه در این روز به میدان می روند.

بالاخره در آخرین روز مسابقات یعنی 30 تیرماه مبارزات دو وزن 62- کیلوگرم بانوان و 80- کیلوگرم مردان برگزار می شود که امید عمیدی به مصاف حریفان خود می رود.

نظر خود را اضافه کنید.

0 / 600 محدودیت حروف
متن شما باید بین 10 تا 600 حرف باشد
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

جامعه مجازی ورزشهای رزمی« جامعه مجازی ورزشهای رزمی »
عضو شوید و توانمندی های رزمی خود را ثبت کنی. عکسهای باشگاه و اطلاعات ورزشی رزمی خود و اساتیدتان را در اولین جامعه مجازی ورزشهای رزمی به اشتراک بگذارید. ورود به جامعه مجازی

جامعه مجازی ورزشهای رزمی«فروشگاه آنلاین محصولات رزمی»
جدیدترین فیلم های رزمی و آموزشی در فروشگاه ورزشهای رزمی، طرف قرار داد با پست جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب. http://razmavar.com/images/icon/post-ir.png http://razmavar.com/images/icon/shetab.png  ورود به فروشگاه اینترنتی

جامعه مجازی ورزشهای رزمی« معرفی فیلم های رزمی »
با جدیدترین فیلم های رزمی روز دنیا آشنا شوید ، داستان فیلم های رزمی روز دنیا را مطالعه و بررسی کنید  و فیلم هایی را که بازیگر رزمی مورد علاقه شما بازی کرده را بیابید   ورود به فیلم شناسی رزمی

 انجمن گفتگوی ورزشهای رزمی«انجمن گفتگوی ورزشهای رزمی»
در انجمن گفتگوی ورزشهای رزمی می توانید با دیگر هنرجویان و اساتید ورزشهای رزمی آشنا شوید و بحث و تبادل نظر کنید و از دانش و اطلاعات رزمی دیگران استفاده کنید . ورود به انجمن ورزشهای رزمی